-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50803 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

ملاك تعيين رشته تحصيلي چيست،اگر علاقه وذوق تعيين كننده است فرق محصل ديني با غير آن درچيست؟ ديگر اينكه آيا ذوق وعلاقه ذاتي است يا اكتسابي؟
انتخاب شغل يا رشته تحصيلي از ديدگاه اسلام از دو ناحيه قابل بررسي است: جهت حكمي و جنبه غير حكمي. الف) بعد حكمي در فقه اسلامي مورد سنجش است و به اين مساله توجه دارد كه به طور كلي چه مشاغلي مشروع (اعم از واجب مستحب مباح و مكروه) و كدامين حرفه ها نامشروع و غير مجاز مي باشند. ب ) از ناحيه غير حكم افراد در انتخاب هر يك از مشاغل مجاز و آزادند ليكن در عين آزادي انتخاب حرفه به طور عقلايي بايد جهاتي را ملاحظه كرد كه اهم آنها عبارتند از: 1 ) علاقه 2) توانايي و استعداد 3) مصالح اجتماعي 4) مصلحت فرد. اما اين كه آيا علاقه و استعداد ذاتي يا اكتسابي است بايدگفت: هردوشكل آن وجودداردانسان هادرعين دارابودن مشتركات بسيار به طورذاتي خصوصيات پسيكولوژيك متمايزي نيز دارند كه منشأ تفاوت استعدادها و علايق مي شود و همين امر موجب رشد و شكوفايي و تنوع جامعه بشري است؛ چه در غير اين صورت جوامع انساني نيز مانند حيات حيواني يكنواخت و غير بالنده مي شد. در عين حال چنان نيست كه علايق و توانايي ها همواره ثابت و تحول ناپذير باشند. بلكه هر شخصي قادر به تغيير علاقه ها و افزون سازي توانايي هاي خود مي باشد. نكته ديگر آن كه هرچند مشاغل گوناگون از جهت نوع خدمتي كه به جامعه عرضه مي دارند به درجات مختلف (شريف و وضيع) تقسيم مي گردند ولي چنان نيست كه برتري انسان ها در شغل نهفته باشد. بلكه اساس برتري در اسلام به امور زير است: 1) علم {/B(هَلْ يَسْتَوِي اَلَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَ اَلَّذِينَ لا يَعْلَمُونَ {w16-23w}{I39:9I}/} زمر9:). 2) جهاد ({/Bفَضَّلَ اَللَّهُ اَلْمُجاهِدِينَ عَلَي اَلْقاعِدِينَ أَجْراً عَظِيماً{w32-38w}{I4:95I}/} نسا95:) 3) صبر({/Bوَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا{w1-8w}{I32:24I}/} سجده 24:) 4) تقوا ({/Bإِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اَللَّهِ أَتْقاكُمْ {w16-20w}{I49:13I}/} حجرات 13:) در واقع سنگ بناي همه برتري هاي فوق تقواست و بدون آن ديگر موارد نيز چندان موجب برتري شخص نخواهد بود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.